Masteruddannelse – Hvorfor bør man læse en MBA

MBA er en forkortelse af Master of Business Administration og er den mest anerkendte lederuddannelse i verden. Uddannelsen er en generel lederuddannelse, der giver indblik i et bredt spektrum af emner og fagområder, så som strategi, marketing, økonomi, HR, produktionsstyring og ikke mindst personlig ledelse. MBA-uddannelsen blev skabt af Harvard Business School for mere end 100 år siden og har siden da bredt sig til skoler i hele verden.

Der er mange gode grunde til at begynde at læse en MBA, herunder muligheden for at tilegne sig ny viden, blive en bedre leder, booste sin karriere og meget mere. Gennem en Survey lavet af AVT Business School og sendt til tidligere og nuværende studerende, ses det at at 71,01 % af de studerende valgte at tage uddannelsen for at tilegne sig ny teoretisk viden.

Det er der en god grund til

Der er mange gode grunde til at læse en MBA hos AVT Business School. Herunder viste samme undersøgelse at 50 % af de studerende valgte AVT på grund af skolens fakultet, mens 46,69 % af de studerende valgte AVT på grund af skolens fag og pensum.

Det er naturligt, at disse to grunde er de største. En MBA hos AVT Business School er nemlig ikke bare en klassisk MBA. Vores fag tilrettelægges derimod efter de nye krav, der stilles til ledere, gennem fag som Managing Tech, Big Data & Information, Disruptive Innovation og Corporate Entrepreneurship. En MBA fra AVT Business School skal være brugbar fra første undervisningsgang. Derfor lærer du ikke kun nye teorier, men udfordres til at bruge dem praktisk ved at arbejde med aktuelle problemstillinger for dig og din organisation.

AVT’ Executive MBA’s pensum er krævende. Tankemæssig dybde og pres er fundamentet i det, vi gør, men udbyttet er stort. Det vil du mærke i din videre karriere. Vi presser dig til at tænke strategisk/praktisk, og vi presser hårdt. Resultatet er, at du udstyres med solide strategiske analyseværktøjer, som du fortsætter med at anvende, selvom management stil ændres med trends. Dine analyser funderes i egen organisation og forankres dybt, men vi forstår også, at beslutningstagning og vurderinger spiller en vigtig rolle i management.

Hos AVT skal du beherske både kvantitative og kvalitative analysemodeller, men det er kun en del af arbejdet. Vores pensum er intellektuelt krævende, men det er ikke et teoretisk studium uden jordforbindelse. Det er nemlig i høje grad funderet i den realitet, at globaliseringen af markeder fortsætter og konkurrencen intensiveres. Derfor knytter vi management teori til forretningsverdenen ved at kombinere fremadrettet forskning med virksomhedsledernes realiteter.

Du undervises samtidig af elite professorer fra de højest rankerede skoler verden over. Vi kigger på management situationer gennem cases, og vi fokuserer på fremtiden. Vi bruger vores analytiske værktøjer i undervisningen og i diskussioner, og vi giver dig tid til refleksion og interaktion i læringsteams. Vi baseret vores undervisning på fakta, erfaring og værdier, og vi lærer dig også at kigge på ledelsesverdenens udfordringer gennem adfærdsvidenskabens øjne. Det giver dig udvikling og personlig kompetence, og du får den bredeste vifte af værktøjer til analyser og problemløsning. Det stemmer nemlig overens med vores motto:

 

Learn from the Best

 

 

Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0
You may also like

Hvem er Kevin McTigue – MBA-underviser på AVT Business School

Kevin McTigue er professor i marketing på Northwestern University’s Kellogg School of Management.  Her underviser han i marketing på MBA-programmet og Executive-uddannelserne. Ved siden af stillingen som professor, er Kevin McTigue Group Strategy Director for det digitale konsulentfirma, SapientRazorfish. De rådgiver virksomheder i strategier, der er tilpasset den digitale alder. Han har desuden arbejdet syv […]

Read more

At vælge en MBA

Selv meget kompetente ledere har efterhånden svært ved at finde rundt i MBA-verdenen. Nye programvarianter tilbydes i en lind strøm, og nye udbydere dukker til stadighed op på markedet. Midt i forvirringen må man dog trods alt glæde sig over, at managementskolerne tager erhvervslivets egen medicin: En stadig strøm af produktlanceringer følges af passende anprisninger […]

Read more