MBA akkreditering med fokus på fagligheden

AVT Business School er en officielt akkrediteret MBA-skole, der tilbyder videregående uddannelser til ambitiøse og visionære ledere. Mere end 2.000 ledere har indtil nu gennemført en uddannelse på AVT.

 MBA Akkreditering med fokus på fagligheden

AVT’s MBA-uddannelse er akkrediteret af AMBA, The Association of MBA’s, der er et internationalt anerkendte akkrediteringsagentur. Akkrediteringen er et kvalitetsstempel for det faglige indhold i skolens undervisning. AMBA kontrollerer løbende, om vores MBA-uddannelse lever op til standarden.

 

Akkreditering betyder overordnet, at der føres kontrol med, at en uddannelse lever op til en række fast definerede kriterier for kvalitet. Der findes andre typer akkrediteringer, men kun akkrediteringssystemet AMBA stiller krav til en MBA’s faglige indhold. AMBA undersøger institutionen, fakultetet – dvs. underviserne, programledelsen og de studerendes engagement, adgangsbetingelser, formål og udbytte og længde af uddannelsen. Ved tildelelsen af akkrediteringen af AVT, lagde AMBA vægt på, at AVT’s fakultet består af internationalt anerkendte undervisere med høj akademisk kvalitet.

 

AVT Business School er blandt de få udbydere af MBA-uddannelser, der har opnået AMBA’s eftertragtede akkreditering, heriblandt er også London Business School og Franske INSEAD. I Danmark er der kun fire MBA-uddannelser, der har opnået denne akkreditering. AMBA-akkrediteringen er en garanti for høj faglighed og viser, at AVT Business School er et sikkert valg for virksomheder og studerende, som ønsker executive education på højt niveau.

 

Der findes andre typer akkrediteringer – både nationale og internationale. Akkrediteringer gives både til institutioner og enkelte uddannelser. Vender man sig mod de uafhængige internationale akkrediteringssystemer, er der primært tre muligheder: EQUIS, AACSB og AMBA.

 

Akkrediteringen EQUIS fra EFMD (European Foundation of Management Development), og amerikanske AACSB akkrediterer selve uddannelsesinstitutionen og dens uddannelser samlet. Det vil sige, at det er institutionens samlede portfolio af uddannelser, der vurderes – og ikke alene deres MBA. Ingen af de to nævnte akkrediteringssystemer vurderer specifikt indholdet, fakultetet og de studerende på MBA-uddannelsen, og deres akkrediteringer er derfor ikke relevante for AVT Business School.

 

I Danmark er det Danmarks Akkrediteringsinstitution, der er offentligt ejet, der fører kontrol med og tildeler akkrediteringer til offentlige uddannelser. Danmarks Akkrediteringsinstitution ser blandt andet på, om uddannelsen er relevant for arbejdsmarkedet, om uddannelsen er knyttet til forskning, uddannelsens struktur og faglige profil og den interne kvalitetssikring.

 

Der er stor forskel på det faglige indhold på de MBA-uddannelser, der er akkrediteret af Danmarks Akkrediteringsinstitution, da der ikke er krav til det faglige indhold på MBA-uddannelserne.

 

****

 

https://da.wikipedia.org/wiki/Akkrediteringsinstitutionen

http://www.business.dk/karriere/guide-til-mba-uddannelser-udbudt-i-danmark

Læs mere om akkrediteringsagenturet AMBA: www.ambaguide.com 

Læs mere om AVT Business School: www.avt.dk

Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0
You may also like
MBA Akkreditering med fokus på fagligheden

MBA akkreditering med fokus på fagligheden

AVT Business School er en officielt akkrediteret MBA-skole, der tilbyder videregående uddannelser til ambitiøse og visionære ledere. Mere end 2.000 ledere har indtil nu gennemført en uddannelse på AVT.   AVT’s MBA-uddannelse er akkrediteret af AMBA, The Association of MBA’s, der er et internationalt anerkendte akkrediteringsagentur. Akkrediteringen er et kvalitetsstempel for det faglige indhold i […]

Read more

En bro mellem lægevidenskaben og forretningsverdenen

Mange forskere har svært ved at overtale potentielle investorer om, at deres research kan blive til et holdbart forretningsprojekt. Professor Henning Langberg har mødt dette problem mange gange. ”Det går ofte galt, når forskere og virksomhedsledere prøver at kommunikere, fordi de simpelthen ikke taler det samme sprog. Forskere kan ikke forstå kravene og konventionerne som […]

Read more