Hvem er Edward D. Hess – MBA-underviser på AVT Business School

Edward Hess er Professor i Business Administration på Darden School of Business, hvor han underviser på MBA-programmet i, hvordan en virksomhed skaber vækst. Det gør han i fagene The DNA of Growth, Challenges of Organic Growth og Management of Smaller Businesses. Han fører også et online kursus, der hedder Grow to Greatness.

Edward Hess har været i forretningsverdenen i mere en 20 år som senior executive hos blandt andet Warburg Paribas Becker og Boettcher & Company. Han kommer dermed med flere års hands-on erfaring, der supplerer hans teoretiske viden. Han er desuden J.D. (Juris Doctor) fra University of Virginia.

Edward Hess har skrevet hele 12 bøger og over 100 artikler. Han har blandt andet været med til at skrive ”The Physics of Business Growth – Mindsets, System and Processes”. Han giver læseren indsigt i, hvordan man skaber vækst i det nuværende forretningsmiljø.

Hør Edward Hess introducere sig selv i denne video.

Mød Edward D. Hess på AVT Business School

Du møder Edward Hess i faget Corporate Entrepreneurial Innovation, der er en del af modulet Strategic Leadership.

I faget Corporate Entrepreneurial Innovation lærer de kommende MBA’ere, hvordan man skaber plads til innovation i sin organisation. De lærer blandt andet vigtigheden af iterativ læring og at have en bedre tolerance overfor fejl.

 

Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0
You may also like

Hvem er Kevin McTigue – MBA-underviser på AVT Business School

Kevin McTigue er professor i marketing på Northwestern University’s Kellogg School of Management.  Her underviser han i marketing på MBA-programmet og Executive-uddannelserne. Ved siden af stillingen som professor, er Kevin McTigue Group Strategy Director for det digitale konsulentfirma, SapientRazorfish. De rådgiver virksomheder i strategier, der er tilpasset den digitale alder. Han har desuden arbejdet syv […]

Read more

En MBA der danner teori til praksis – The Case Method

Hos AVT Business School, har vi et stort fokus på, at alt teori skal kunne anvendes i praksis. At have en bred viden om sin organisation og branchens landskab er utrolig vigtig for en leder i dag. Men den rene viden er mindre værd, hvis man ikke formår at anvende den ved reelle forretningsudfordringer. Derfor baseres […]

Read more