Hvem er Raina Brands – MBA-underviser på AVT Business School

Raina Brands er en af AVT’s dygtige undervisere på vores MBA. Hun forsker i adfærd i organisationer og er Assistant Professor hos London Business School. Hun har en PhD i Management Studies fra Judge Business School, University of Cambridge, en kandidat i organisationspsykologi og en bachelor i psykologi fra Queensland University. Raina Brands udgives i en række peer reviewed tidsskrifter. Blandt andet Administrative Science Quarterly og Journal of Organizational Behavior. Hun vandt Best Paper Award fra Academy of Management, MOC division i 2013.

Raina Brands forsker i adfærd i organisationer herunder sociale netværk og strukturer. Hun forsker også i de kønsfordomme, der er i organisationer og ser på hvad det er, der gør at henholdvis mænd og kvinder betragtes som karismatiske ledere. Hun er en af de dygtigste på sit område. Derfor glæder vi os altid til, at hun flyver ind og beriger de studerende med sin omfattende viden

MBA – Sustainable Leadership

Du kan møde Raina Brands på AVT Business School, hvor hun underviser på modulet Sustainable Leadership. Her underviser hun i kurset Leading People and Organizations, der handler om at lede grupper og organisationer effektivt. De studerende lærer blandt andet hvordan man bedst udnytter den enkeltes kompetencer i en gruppe. Raina Brands ser på ledelse ud fra et psykologisk perspektiv, hvor hun belyser, hvad der driver folk til at handle på en bestemt måde i gruppesammenhænge. De studerende på AVT Business School fremhæver især hendes karismatiske formidling af stoffet, hvor hun gør faglige perspektiver konkrete og brugbare for de studerende.

Læs mere omkring Executive MBA ved AVT Business School.

Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0
You may also like

Hvad er disruption?

Disruption er et begreb, der beskriver, hvordan en virksomhed, gennem innovative nye produkter, kan forstyrre eller nedbryde en branches forretningsmodeller.  Det skyldes især den stigende globalisering og den digitale udvikling. Der skrives ofte om disruption  i artikler, på de sociale medier og i forretningssammenhænge – Men hvad er det egentlig? Clayton M. Christensen, der er […]

  • MBA
  • 23 March 2017
Read more