Webinar

AVT webinare

Hos AVT gør vi vores yderste for at dele viden og indsigt med dig. Derfor har vi samlet en række ressourcer, som du måske kan finde inspirerende.

Leadership in a Crisis

Jeff Gravenhorst, Former Group CEO ISS

Den måde, din organisation reagerer på og tilpasser sig “den nye verden” i dag, vil være afgørende for din fremtid. Så hvordan balancerer du en aktuel krise, samtidig med at du skalerer din virksomhed til en “ny normal”? Og i denne dobbelte transformation – hvordan balancerer du formål og profit?

Få perspektiverne fra – og stil spørgsmål til – Group CEO i ISS, Jeff Gravenhorst, som er chef for en af verdens største private arbejdsgivere og ansvarlig for næsten 500.000 medarbejdere over hele verden. Jeff Gravenhorst deler sin indsigt i, hvordan coronakrisen har påvirket en global organisation som ISS, og hvad det kræver fra et ledelsesperspektiv. Desuden deler Jeff sine tanker om fremtidens arbejdsplads og giver sine bedste karriereråd til fremtidige topledere.

SAS

Fra rekordår til ren overlevelse

Carsten Dilling, Bestyrelsesformand, SAS

Du er administrerende direktør for en succesrig virksomhed, der er på vej til at få et rekordår. Corona-udbruddet lukker flysektoren ned fra den ene dag til den anden og tvinger dig til at udvikle overlevelsesscenarier i stedet. Hvad har du tænkt dig at gøre? Hør Carsten fortælle om, hvordan han træffer strategiske beslutninger i et så komplekst miljø. Find ud af, hvilke værktøjer SAS’ ledelse brugte, og hvilke projekter de satte i gang for at rekapitalisere virksomheden.

Få Carstens bud på fremtiden for en branche, som vi alle er afhængige af – og stil dig selv spørgsmål på vejen… (Varighed: 39 min.)

Communicating in a Crisis

With Speechwriter, Simon Lancaster

Coronavirus har kastet verden ud i en æra af hidtil uset angst og usikkerhed. Folk er bange for sig selv og deres kære. Ledere har pligt til at kommunikere omhyggeligt under disse omstændigheder og sørge for en balance mellem beroligelse og reaktion ved at tale med ro, overbevisning og klarhed.

I dette 30 minutters webinar opstiller Simon Lancaster nogle principper for effektiv krisekommunikation og undersøger, hvordan ledere i erhvervslivet og i politik har reageret på Coronavirus-krisen i løbet af de sidste par uger, og hvad der har virket, og hvad der ikke har.

Det vil give dig anledning til at overveje din egen kommunikation, og om der er mere, du kan gøre for at beskytte dine medarbejdere i sind, krop og sjæl i denne svære tid.

Leadership in a Crisis

Lars Rasmussen, Chairman at Coloplast, Lundbeck & Ambu

Hvordan redder vi vores virksomheder fra den overhængende fare for en krise, samtidig med at vi holder øje med at vende tilbage til markedet med styrke bagefter? Hvordan afbøder vi udfordringer, mens vi også leder efter muligheder i en ny normal? Deltag i dette eksklusive webinar, hvor vi interviewer en af Danmarks mest succesfulde topledere, Lars Rasmussen. Lars vil dele ud af sine personlige erfaringer og give sine bedste råd.

I dette 30 minutters webinar får du Lars Rasmussens bedste råd om, hvordan man håndterer en krise og samtidig ser potentialet i den.

Finding Direction in a Crisis

Don Kieffer, Senior Lecturer from MIT, Sloan School of Management

Virksomheder skal planlægge for fremtiden, og planer indebærer, at organisationer har en idé om, hvordan fremtiden ser ud. Men i disse tider kan vores strategier virke fantasifulde. Don Kieffer har tilbragt det meste af sin karriere som COO for Harley Davidson, hvor han brugte VISUAL MANAGEMENT til at få sin organisation ‘på samme side’.

I løbet af dette 30 minutters webinar vil Don demonstrere, hvordan visuel ledelse fokuserer på målsætning, ansvarlighed og tilpasning af aktiviteter. Han deler sine bedste værktøjer til visuel ledelse for at få alle ‘på samme side’.

Leadership in a Crisis

Flemming Jensen, CEO, DSB

Hvordan får du din virksomhed til at fungere i en periode med stor usikkerhed? Og hvilke tanker gør man sig som CEO om at vende tilbage til “normalen” efter en krise? Mød manden, der holder DSB på sporet, og hør hans tanker om, hvad “Leadership” indebærer i dagens verden.

Hør Flemming Jensen fortælle om, hvad der skal til for at lede en organisation på den anden side af en krise. Hør hvordan covid-19 påvirker hans forretning og hans tanker om, hvad “Leadership” betyder i disse tider.

Building Leadership Teams

Ruth Wageman, Harvard University

Kravene til dem, der indtager de øverste roller i organisationer, overgår hurtigt den enkelte persons evner – uanset hvor talentfulde de er. Det er derfor, ledere henvender sig til deres direkte medarbejdere for at få hjælp til at klare de udfordringer, de og deres organisation står over for. Men mange snubler, når de skal skabe et lederteam.

Drawing on their study of 120 leadership teams from around the world, Ruth Wageman explains how leaders can put in place certain conditions that increase the chances that a group of people will develop into a superb leadership team.

How to Compete like the World's Most Innovative Leaders

Curtis Lefrandt, HBR Best-selling Author

Store innovationsledere ved, at kreativitet ikke er nok. De lykkes ikke kun på baggrund af deres ideer, men fordi de har visionen, omdømmet og netværket til at vinde den nødvendige opbakning til at kommercialisere dem. Det viser sig, at denne kvalitet – kaldet “innovationskapital” – er målbart vigtigere for innovation end blot at være kreativ. I denne session deler vi praktiske værktøjer til at opbygge et personligt omdømme for innovation, skabe opmærksomhed om ideer og projekter og give visionært lederskab til en organisation eller et team. Mød HBR’s bestsellerforfatter, Curtis Lefrandt, som fortæller om, hvad der adskiller verdens mest succesfulde og innovative ledere fra resten. 

Leading and Motivating in a Crisis

Dr. Gabrielle Adams, University of Virginia

Vi befinder os midt i en dramatisk ændring af vores arbejdsvaner. Det kan være svært at fastholde motivation og entusiasme, når man ikke ved, hvordan fremtiden ser ud for ens organisation, ens team og ens egen funktion. Og for mange ledere gør det kun tingene mere komplekse, når man skal lede på afstand – og dermed går glip af styrken ved fysisk tilstedeværelse og gruppedynamik.

I løbet af dette 30 minutter lange webinar vil Ass. Professor, Gabrielle Adams, dele sine perspektiver på, hvordan ledere skal tackle denne udfordring. Med sin dybe viden om psykologiske mekanismer vil hun dele sin indsigt i, hvordan du holder dine teams og medarbejdere motiverede og fokuserede på din organisatoriske mission i krisetider og på fjernarbejdspladser.

Purpose of a Corporation - beyond Covid-19

Prof. Andrew C. Wicks, Darden Business School

Når virksomheder kæmper for at overleve, er de tvunget til at fokusere på deres kerneforretning og deres kerneværdier. I denne proces vil det blive mere eksplicit end nogensinde, hvad der er virksomhedens egentlige formål. Hvem er vi her for at tjene? På hvilken måde? Og hvorfor?

I dette 30 minutters webinar deler Andrew C. Wicks sit syn på, hvordan vores virksomheders handlinger under denne covid-19-situation former fremtiden for vores forretning og afslører ting om, hvordan virksomheder prioriterer, når de er under pres.

Andrew er specialist i forretningsetik, og i denne interviewsession giver han sine interessante perspektiver på, hvordan den måde, virksomheder reagerer på Covid-19-situationen, vil have en afgørende indflydelse på fremtidig forretning.

Explore Leadership Through 'Another Set of Lenses'

Steve Hall, Leadership Expert

Lederskab handler om relationer. Det handler om det forhold, vi har til os selv, til andre og til verden omkring os. Disse relationer udvikles af de historier, vi fortæller, og som er formet af den måde, vi ser verden på. Historier omgiver os overalt, og heltene og heltinderne i disse historier er lige i nærheden af os i alle livets forhold. Hvis vi vælger at lede efter dem, vil de dukke op, men det kræver en anden måde at lede på. Hvis vi ser på en velkendt verden med nye øjne, vil vi se disse ekstraordinære mennesker og de lektioner, de stille og roligt lærer os i deres hverdag.

Når vi ser gennem den andens øjne og finder en vis balance i synet gennem disse forskellige linser, opnår vi klarhed og forståelse. Er der nogen bedre måde at bygge en verden sammen på? “Another Set of Lenses” er en bog om, hvordan du ved at justere dine linser kan opdage nyt potentiale. Steve vil dele en brugbar ramme med dig om, hvordan du kan gøre dette i din lederrolle. Steve Hall deler ud af sin indsigt i, hvordan du skifter dine linser og ser verden og din lederrolle med et andet sæt linser.

Book talk
Return on ambition

Nicolai Tillisch, HBR Best-selling Author

Hvordan får man stor succes, samtidig med at man lever et tilfredsstillende liv og vokser som menneske?
De fleste ambitiøse mennesker kæmper på mindst ét af disse områder, men de føler ikke, at de har værktøjerne til at forbedre deres situation. Bogen “Return on Ambition” er kulminationen på en ambitiøs indsats for at udnytte indsigter fra nyere forskning i psykologi og neurovidenskab til at hjælpe folk med at forfølge deres ambitioner mere frugtbart. Resultatet er en radikal og holistisk tilgang til præstation, vækst og velbefindende.

#1 Amazon Best-seller i kategorierne BUSINESS HEALTH & STRESS og BUSINESS MENTORING & COACHING. Anbefalet af over 20 førende autoriteter inden for personlig udvikling, forretning og iværksætteri. Return on Ambition er en indsigtsfuld og praktisk guide til alle, der ønsker at opnå og fastholde succes og tilfredsstillelse. Mere end 50% af ambitiøse mennesker kæmper med at balancere deres præstationer, vækst og velbefindende. Og 4 ud af 10 tvivler på, om deres indsats er det værd. Men sådan behøver det ikke at være.

Krisen ingen havde forudset

CEO for Humac, Michael Bech og CEO for Minimum, Steen Engelbrecht

Du er administrerende direktør for en meget succesfuld virksomhed. Du ser ud til at have valgt den rigtige strategi for fremtidig vækst, og du har de rigtige produkter på hylderne. Ud af det blå rammer Corona-krisen dig fra den ene dag til den anden, og du mister 99 % af din omsætning…. Hvad vil du gøre?

Mød Michael Bech og Steen Engelbrecht, to AVT MBA’er og administrerende direktører i detailhandlen, som har været dybt berørt af krisen. I dette webinar diskuterer de åbent og ærligt, hvordan de håndterede problemet.

Adapting your brand today

Prof. Kevin McTigue, Kellogg School of Management

Hvordan har dine kunders behov ændret sig under coronakrisen? Og er dit brand fulgt med? Er dit brand stadig “getting the job done” for dine kunder?
Mød professor Kevin McTigue fra en af verdens førende skoler inden for marketing – Kellogg School of Management.

Kevin vil give dig sine top 5 regler for at styre dit brand i en krise og dele indsigt i, hvad der vil hjælpe brands med at forblive succesfulde – både med at styre kommunikationen til markedet og samtidig udforske nye måder at skabe værdi for kunderne på.